לידים

לידים הינם פרטי מידע אודות לקוחות פוטנציאליים שבאמצעותם יתרכשו קניית מוצרים או שירותים לעסק. כיום עסקים רבים מחפשים אחרי לקוחות פוטנציאליים שיהפכו לצרכנים של העסק. גיוס לקוחות חדשים לעסק מהווה את אחד הנושאים החשובים ביותר עליהם מתבסס העסק שהם אלה שיהפכו לצ

לידים

הלידים הינם פרטי מידע אודות לקוחות פוטנציאליים שבאמצעותם יתרכשו קניית מוצרים או שירותים לעסק. כיום עסקים רבים מחפשים אחרי לקוחות פוטנציאליים שיהפכו לצרכנים של העסק. גיוס לקוחות חדשים לעסק מהווה את אחד הנושאים החשובים ביותר עליהם מתבסס העסק שהם אלה שיהפכו לצרכני הפרסום באתרי האינטרנט.

הלידים הופכים כלי להכנסת כספים לעסק ולצד החיפוש אחרי הלידים שמביא לא פעם גם הוצאת כסף לעסק וכל מה שצריך להיות לנגד עינינו הוא שהלידים בסופו של דבר הם לקוחות פוטנציאליים שירחיבו את מעגל הקונים של העסק.

בשנים האחרונות שומעים רבות את המילה לידים, וזו הפכה למעין מילת קסם שמשתמשים בה אנשי מקצוע רבים, כאשר לקוחותיהם לא תמיד מבינים במה מדובר ועד כמה זה קריטי לעסק שלהם.

ליד הוא בעצם לקוח המשאיר פרטי התעניינות במקומות שונים ובהתאם למה שהם מחפשים.

לידים יכולים להתבטא בלקוח המתעניין ברכישת מוצר או שירות שלכם, ויכול להימצא כאדם הנרשם לרשימת התפוצה שלכם, וכאן בעצם נעשית לרוב העבודה הרי הוא כבר מתעניין במוצר\ שירות אז רק צריך להציג לו אותה בצורה שתמשוך אותו להתעניין יותר.

כאמור המטרה העיקרית שלשמה יוצאים לקנות לידים לעסקים או להשיג לידים הוא למצוא את האנשים שיהיה לכם קל להפוך ללקוחות שלכם.

יתרונות הלידים

משיכת לידים הינו תהליך קנייה חכמה של לידים באינטרנט וזאת נעשה בזכות תכנון נכון ובקרה של חשיפת שטחי פרסום לקהלי יעד פוטנציאליים, עסקים רבים משקיעים בתכנון ורכישה של שטחי פרסום על מנת לייצר לידים איכותיים לבתי עסק.

השיטה ליצירת לידים באינטרנט יכולה להיות מאוד מגוונת כדוגמת פרסום ממומן שעוסק בקידום אורגני של עסקים במנועי חיפוש ומדיה חברתית, לקריאטיביות ובידול של המפרסם באינטרט חשיבות מכרעת בהצלחת כל קמפיין לידים שיווקי.  

חישוב רווחיות של כל ערוץ שיווקי נפרד בקמפיין לידים מהווה את הליבה של ההצלחה השיווקית האסטרטגית של כל עסק. ארגון אשר יודע לנתח נתונים ולקבל משוב נכון מהסביבה השיווקית בה הוא נמצא לא רק יוזיל משמעותית את עלויות פרסום שלו ביחס למתחריו אלא יוכל בקלות להתגמש לשינווים והתחרות בשוק איתה עליו להתמודד.  כאמור הלידים מהווים כלי חשוב ביותר לכל עסק שרוצה להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ותהליך גיוס הלקוחות צריך להיות מלווה על ידי בעל ידע ונסיון בתחום תכנון, בנייה ורכש מדיה באינטרנט. 

איך הלידים תורמים לעסק?

אנשי מכירות ושירות לקוחות יודעים היטב שכל פנייה מצד לקוחות חדשים ופוטנציאליים חשובה לעסק ומטרתם היא להגיע לכל פנייה ופנייה. אבל רצון לבד ומציאות לבד וכן בעומס שנוצר עליהם לא תמיד ניתן להגיע אל לקוחות פוטנציאליים ולרוב הם פשוט מתמוססים וכאן ישנו הפסד של הרחבת פלח השוק. 

על כן רצוי שתהיה מערכת לידים שתפעל לפי אסטרטגיה שתגרום לכך שאף לקוח לא יאבד ומאידך שלא תעשה עבודה כפולה וחזרה ללקוחות לא רלוונטיים.

לסיכום, קיימות מספר שיטות להשגת לידים לעסקים, חלקן פאסיביות וחלקן אקטיביות. לכל שיטה להשגת לידים יש יתרונות וחסרונות, וחשוב לנסות דרכים יצירתיות להבטחת זרם שוטף, קבוע ויציב של לידים איכותיים לעסקים, כדי להבטיח מקפצה עסקית ושיווקית יציבה עבור אותם עסקים.