קידום ושיווק דיגיטלי

קידום ושיווק דיגיטלי הפך בעשור האחרון לערוץ השיווק העיקרי של עסקים ועצמאים רבים בארץ ובעולם. פרופיל עסקי בפייסבוק, פרופיל עסקי באינסטגרם, בניית אתר,בניית דפי נחיתה, קידום אורגני, קידום ממומן, טבולה אאוטבריין ועוד אינספור של ערוצים לקהלי יעד שונים.

פרופיל עסקי בפייסבוק, פרופיל עסקי באינסטגרם, בניית אתר,בניית דפי נחיתה, קידום אורגני, קידום ממומן, טבולה, אאוטבריין ועוד אינספור של ערוצים לקהלי יעד שונים. אז איך ומאיפה מתחילים ? כל זאת ועוד במאמר הבא. 

נחלק את האינטרנט והפרסום באינטרנט ל 2 קטגוריות: המדיה הפרטית והמדיה בתשלום.


1. מדיה פרטית - המדיה והתוכן שבבעלות ישירה של העסק או המותג, לדוגמה אתר אינטרנט, דפי נחיתה, בלוג, אפליקציה, מועדון לקוחות וכל תוכן אינטרנטי שהוא בבעלות פרטית.


2. מדיה בתשלום - ערוצי פרסום שבעל העסק או המותג משלם עבור פרסום במדיות לדוגמה רשתות חברתיות, גוגל ADS, באנרים ותוכן ממומן לדוגמה אאוטבריין וטבולה.


רשתות חברתיות 

פייסבוק - הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם עם 4.9 מיליון משתמשים בישראל (נכון למאי 2014).
פייסבוק היא פלטפורמה חברתית המאפשרת לכל עסק או מותג להקים עמוד אוהדים ובאמצעותו לשמור על קשר עם לקוחות העסק או המותג, ליצור שיח על העסק או המותג וכמובן לגרום לגולשים לרכוש את המוצר או השירות אותו מציע.כמויות המידע שמתקבלות בפייסבוק הפכו אותה לפלטפורמת שיווק מנצחת היודעת לפלח ולהתאים את את הפרסום בצורה ממוקדת ומדוייקת. כך שהקהל שנחשף למסרים הפרסומיים והשיווקים הוא קהל עם סיכוי רכישה גבוה ביותר. אפשרויות הפילוח בפייסבוק הם לפי פרמטרים רבים כגון: 
מיקום, גיל ומין, שפה, תחומי עניין, התנהגויות, חיבורים, קהל מותאם אישית(אפשרות ליצור קהל ממיילים/טלפונים פיקסלים ועוד) ועוד.


אינסטגרם - אז בואו נתחיל מהעובדה הראשונה, אינסטגרם נרכשה לפני שנים אחדות על ידי פייסבוק והוטמעה כחלק ממוצרי הפרסום שפייסבוק מציעה לחברות ועסקים ובכך יצרה אינטגרציה מלאה בין פייסבוק לאינסטגרם. אינסטגרם כיום היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם המבוססת תמונות וסרטונים קצרים ופונה בעיקר לקהלים צעירים ולמשתמשי מובייל. התוכן באינסטגרם והמסר מועברים באמצעות תמונות ולכידה של הרגע 

ובעזרת "האשטגים"מאפשרת לנו למקד את הרלוונטיות של התמונה לקהלי היעד השונים.


בניית אתרים ודפי נחיתה 


בניית אתר - אתר מהווה חלון ראווה המציג את פרופיל החברה ועיקרי העיסוק שלה במטרה לגייס לקוחות חדשים, אך בטרם נבנה אתר מסוג כלשהו עלינו להבין מה מטרת האתר ובכך לקבל החלטה על סוג האתר. קיימים כיום מספר סוגי אתרים שונים כגון: אתרי תדמית, אתרי קטלוג,אתרי מכירות (חנויות וירטואליות) ואתרי תוכן בנוסף ישנם אופציות נוספות כגון דפי נחיתה ומיניסייטים עליהם אפרט בהמשך.


דפי נחיתה - הקמת דף נחיתה כשמה היא, הקמת דף אחד מעוצב הממקד את הגולש במסר ובפעולה אותו מעוניין המפרסם לקדם ולשווק, לרוב יגיעו לקוחות לדף הנחיתה באמצעות הקלקות על באנרים וקמפיינים ברחבי הרשת וככל שיבוצעו יותר פעולות בעמוד הנחיתה כך אחוז ההמרות של הדף יהיה גבוה יותר. 


קידום בגוגל 


קידום אורגניקידום אורגני הוא קידום טבעי אשר מביא את האתר לתוצאות גבוהות במנועי החיפוש במילות מפתח רלוונטיות 
הקידום מתבצע על ידי פעולות שונות המאפשרות לאלגוריתם של גוגל להבין בצורה ברורה יותר את תוכן האתר ולמקם את האתר גבוה.
אתר המקודם בצורה אורגנית נהנה בד"כ מטראפיק איכותי של לקוחות פוטנציאלים, 
הקידום מתבצע גם לאחר הגעה של האתר למקומות גבוהים במטרה לשמר את המיקום הגבוה לאורך זמן.

קידום ממומן
- מערכת הפרסום של גוגל, מחולקת לשתי רשתות, רשת החיפוש ורשת המדיה,  רשת החיפוש מתמקדת במילות חיפוש רלוונטיות, הרשת מאפשרת בקלות
לממן מודעות טקסט אשר יופיעו מעל לתוצאות האורגניות ולהיות מחויבים אך ורק על הקלקות, תמחור ההקלקות מתבצע בשיטת מכרז וקיימים מספר פרמטרים שלפיהם תקבע היכן תוצב המודעה
בנוסף, גוגל מציעה אפשרות לפרסם באנרים ופרסומות ברשת המדיה, רשת של מיליוני אתרים המאפשרת הצבת באנרים ומודעות תמונה באתרים, גם כאן גוגל תחייב את הלקוח עבור הקלקה בלבד

דבר המאפשר חשיפה מאסיבית לקהל יעד ממוקד ומדויק באמצעות מערכת הפרסום של גוגל.

תוכן ממומן  

טאבולה & אאוטבריין - רשתות פרסום התוכן הגדולות והמצליחות בעולם באמצעותן תוכלו לפרסם מאמרים "עיתונאים" במבחר אתרים מובילים בעלי תנועת גולשים עצומה ולייצר לאתר או למוצר שלכם
חשיפה אדירה, YNET, וואלה ועוד אלפי אתרי תוכן משתפים כיום תוכן ממומן בעזרת טאבולה & אאוטבריין.