גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע אודותם. השירות הושק לראשונה בשנת 2005 . גוגל אנליטקס הינו כלי חשוב לניתוח נתונים ואקטיביות באינטרנט הבודק כמה דברים כמו משתמשים , ביצועי אתר, ביצועי העסק, ביצועי מודעו

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)
גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע אודותם. השירות הושק לראשונה בשנת 2005 .
גוגל אנליטקס הינו כלי חשוב לניתוח נתונים ואקטיביות באינטרנט הבודק כמה דברים כמו משתמשים , ביצועי אתר, ביצועי העסק, ביצועי מודעות ועוד. הכלי מאפשר לעקוב אחר אירועים באתר ומציג זאת באמצעות טבלאות, גרפים ותרשימים שמאפשרים לקבל הבנות המובילות להחלטות בעזרתן ניתן לקדם את האסטרטגיה השיווקית שלכם.
גוגל אנליטקס הוא שירות המאפשר למנהלי אתרים לחקור וללמוד את ביצועי האתר, התוכנה מספקת מידע, כמות של כניסות, סטטיסטיקות למיניהן, דפים נצפים וזמן שהגולשים נמצאים בהם וכמו כן נתונים נוספים המראים את התנהלות הגולשים באתר.
השירות הבסיסי ניתן ללא עלות, אך קיימת האפשרות לגשת למידע מורחב באמצעות תשלום נוסף.

מערכת גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס היא מערכת ניטור שמאפשרת לקבל מידע על הביצועים בכל אתר אינטרנט ו/או דף נחיתה, גוגל אנליטיקס נפוצה יותר בשל יתרונותיה הרבים הן מבחינת הביצועים והן מבחינת עלות (הגרסא הבסיסית חינמית ונגישה לכל משתמש, יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא שגוגל אנליטיקס הוא מבית גוגל על כן מתאפשר החיבור בין  יישומים נוספים של גוגל כמו החיבור בין מערכת גוגל אנליטיקס לבין מערכת גוגל אדוורדס, שיודעת לאתר משתמשים בזמן הנכון עם המסר המתאים.
יש לציין כי אומנם, מערכת גוגל אנליטיקס כוללת בתוכה הרבה נתונים ודוחות ולעיתים לא קל למצוא את הנתונים הספיציפיים שאנו מחפשים על כן בהמשך נמקד כיצד נוכל להתמודד עם מערכת זו.

תועלות גוגל אנליטיקס
כאמור זוהי מערכת ללא תשלום המאפשרת למשתמש חיסכון כספי אל מול מערכות ניטור אחרות העולות לא מעט, הטמעת גוגל אנליטיקס קלה יחסית אך עדיין נדרש ידע בסיסי.
במערכת ניתן להגדיר דוחות בהתאמה אישית המאפשרת הצלבה בין מימדים ומדדים בצורה גמישה ואינטרקציה בין מערכות גוגל שונות כמו גוגל אדוורדס, חיפוש וכדומה.
את הדוחות ניתן להמיר ליישום אקסל מה שמפשט לנו את הראיה המרחבית לנתונים אותם אנחנו רוצים לבחון, והדינמיות של גוגל אנליטיקס משתנה בהתאם לעדכון דוחות חדשים אותם גוגל מוסיפה.

מידע חשוב של גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס פועלת על פי תקנון בו לא ניתן לחשוף מידע אישי על הגולשים  ומאיימת בסגירת החשבון על כל מי שעובר על החוקים.
גוגל אנליטיקס דוגמת רק נתונים מתחת ל 500 אלף ביקורים בזמן נתון ומחשבת על פי סטטיסטיקה וללא פעולות של תיוג לינקים לא יהיה ניתן לזהות את מקור הכניסה בצורה תקינה, בנוסף המערכת אינה יודעת לתת אומדן זמן שהייה בעמוד האחרון בו ביקרו והדוחות מתבססים על הקליק האחרון, בנוסף אם זמן הטעינה לוקח הרבה הקוד של גוגל אנליטיקס לא יוכל לשלוח מידע על התנועה בעמוד זה.
כל כניסה של משתמש לאתר מנקודות שונות (נייד, מחשב, דפדפנים וכדומה) נחשב מבחינת גוגל למשתמש אחד, לדוגמא אם המשתמש נכנס לעמוד מכרום ולאחר מכן מפיירפוקס מבחינת גוגל זה שני משתמשים שונים.