שיפור יחסי המרה

שיפור יחסי המרה הוא היכולת לנצל באופן אפקטיבי את זמן השהות של הגולשים באתר שלכם. אופטימיזציה ליחסי המרה (Conversion optimization- CRO ) המתבטאת בכמה מישורים יכולה להיות קניית מוצר דרך האתר, הורדת אפליקציה, הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס יצירת קשר או כל פעילות

שיפור יחסי המרה

שיפור יחסי המרה הוא היכולת לנצל באופן אפקטיבי את זמן השהות של הגולשים באתר שלכם. אופטימיזציה ליחסי המרה (Conversion optimization- CRO ) המתבטאת בכמה מישורים יכולה להיות קניית מוצר דרך האתר, הורדת אפליקציה, הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס יצירת קשר או כל פעילות אחרת שמוגדרת כהמרה.
בתהליך שיפור יחסי המרה ההתייחסות היא מאוד ממוקדת במה שקורה בדפי האתר הכוללת ניתוח של אפיקי הפרסום והשיווק, ביצוע ניתוח מקיף ו אופטימיזציה של הקמפיינים .

בבואנו לדבר על שיפור יחסי המרה, יש לזכור כי ההנחה השגויה היא שלאחר בניית האתר , הגולשים ימצאו את מה שהם צריכים, ולאחר מכן יעזבו את האתר, ולמעשה אין לנו שליטה על מה שהמבקרים עושים בפועל באתר.

כשאנו בודקים את יחסי ההמרה חושב להבין כי שיפור יחסי המרה היא עבודה בלשית מדוקדקת שמטרתה לחשוף את נקודות התורפה שלא תמיד אנחנו מזהים בראיה הכללית ומנגד להגדיל את נקודות החוזקה, הרעיון העיקרי שעומד מאחורי שיפור יחסי ההמרה היא להסיר את המכשולים ולגרום למשתמשים לגלוש "נכון" באתר.

זיהוי והסרה של נקודות תורפה

נקודות התורפה לשיפור יחסי המרה יכולות להיות שגיאות בשימוש, שיטת שכנוע חלשה ולרוב ברלוונטיות של דפי האתר. שיפור יחסי המרה הוא תהליך מחקרי שכולל ניתוח נתונים, העלאת השערות ועריכת ניסויים בעזרת כלים מתקדמים.
קודם כל יש לבדוק את המסננים ואת התהליך אותו עושה המשתמש באתר משלב בכניסה ועד ההמרה ולבדוק את היכן ממוקמות הנקודות של הכניסה והיציאה מהאתר ולהבין מדוע עוזבים הגולשים לפני שהגיעו אל ההמרה ואז ליצור נקודות לשיפור.
אגב, גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין לביצוע בדיקות ושיפור יחסי המרה , אבל חשוב לעשות בדיקות מקיפות יותר כמו באילו דפדפנים או מכשירים ניידים משתמשים המבקרים באתר, באיזו רזולוציית מסך וכדומה.
על מנת לזהות את המכשולים בדרך להמרה יש לבנות פרופיל של משתמשים באמצעות שאלונים או שירות צ'אט חי, בנוסף, כדאי לאפשר למשתמשים לכתוב את דעתם בשאלה פתוחה ולהביע את דעתם על האתר בצירוף השארת כתובת אימייל לתגובה באמצעות חלון קופץ. מניסיון רבים האפשרות להשאיר כתובת אימייל למענה אישי ופתרון הבעיה משפרת את אחוזי ההיענות של הגולשים במשובים מסוג זה.

פעילות שיפור יחסי המרה           
לאחר שזיהינו את המכשולים יש לבדוק ולהציע דרכים לתיקונם ולשיפור אחוזי ההמרה. בשלב זה אפשר להיעזר בכלים שבאמצעותם ניצור טבלאות של האתר כדי למקד  את הבעיות ולהעלות אופציות לשיפור. חשוב מאוד לבדוק בשיטות מדעיות כדי ללמוד מה משפר את אחוז ההמרה.
בשלב זה חשוב להתמקד בהשערה ברורה ומובנית ולא לבדוק יותר מדי נושאים. את תוצאות הבדיקה יש להצמיד לכלי מעקב ואף להיעזר בסקרים כדי לנטר את ההבדלים, את התוצאות יש לבחון בכמה מימדים כמו טלפונים ניידים, רזולוציית מסך, דפדפנים וכו'. לבסוף יש לנתח את התוצאות ולעקוב אחר רווחים.
שיפור יחסי המרה הוא תהליך דינמי שיש לחזור עליו בכל זמן נתון, וכל גידול בשיעור ההמרה נבדק אל מול ההצלחה של הבדיקה הקודמת. באמצעות בדיקה שיטתית סדירה קל יותר להגיע לתוצאות ולשפר את שיעור ההמרה של האתר.